H φωτογράφος προσωποποιεί τα τρομερά ζητήματα κλιματικής αλλαγής σε «2,5 δευτερόλεπτα».

Η καλλιτέχνης Anya Anti με έδρα τη Νέα Υόρκη χρησιμοποιεί την εννοιολογική πρακτική φωτογραφίας της για να εξερευνήσει νέες ιδέες και να φωτίσει διάφορα ζητήματα. Το νεότερο έργο της, 2,5 δευτερόλεπτα, αυξάνει την ευαισθητοποίηση σχετικά με την κλιματική αλλαγή μέσω αλληγορικών μορφών, σουρεαλιστικού συμβολισμού και εντυπωσιακών σκηνικών.
Μπορεί να αναρωτιέστε τι σχέση έχουν 2,5 δευτερόλεπτα με την κλιματική αλλαγή. “Χρησιμοποίησα το ‘2.5 Seconds’ ως τίτλο επειδή ήθελα να επικαλεστώ τη δύναμη των αριθμών για να δημιουργήσω ένα ισχυρό, απλό και συγκλονιστικό αποτέλεσμα”, λέει η Anya Anti στο My Modern Met. “Ο πλανήτης Γη είναι 4,5 δισεκατομμυρίων ετών. Η ανθρωπότητα είναι περίπου 140.000 ετών. Αν συμπιέσουμε την ύπαρξη της Γης σε μια κανονική ολόκληρη μέρα 24 ωρών, τότε είμαστε σε αυτόν τον πλανήτη για… 2,5 δευτερόλεπτα. Σε 2,5 δευτερόλεπτα, έχουμε γίνει το κυρίαρχο είδος με ταχέως αυξανόμενο πληθυσμό, προκαλώντας καταστροφικές επιπτώσεις στο περιβάλλον. Από αυτή την άποψη, η ζημιά που προκαλέσαμε στον κόσμο είναι πράγματι τρομακτική. Με καταγωγή από την Ουκρανία, η Anti ανέπτυξε τις δεξιότητές της στη φωτογραφία και την επεξεργασία από μόνη της. Η επιθυμία να δημιουργήσει πρωτότυπες και αντισυμβατικές εικόνες την οδήγησε σε ένα είδος σουρεαλιστικής γυναικείας προσωπογραφίας, στην οποία δημιουργεί μοναδικούς χαρακτήρες με τις δικές τους ιστορίες. Χρησιμοποιώντας μοντέλα, στηρίγματα, διαφορετικές τοποθεσίες και σύνθετα υλικά, η Anti δίνει στον θεατή μια ματιά στους φανταστικούς κόσμους της δικής της δημιουργίας είτε είναι πιο όμορφοι, μυστηριώδεις ή επικίνδυνοι.
Παρακάτω θα βρείτε μερικές απαντήσεις στην συνέντευξη που έδωσε η φωτογράφος στο My Modern Met.

-Ποιο είναι το background σας στη φωτογραφία;
-Πάντα ήμουν δημιουργικό άτομο. Όταν ήμουν παιδί, ήμουν καλή στη ζωγραφική και τη χειροτεχνία. Το 2010, ανακάλυψα τη φωτογραφία και την ερωτεύτηκα. Με οικονομίες , μόνο 400 δολαρίων, αγόρασα την πρώτη μου κάμερα DSLR. Δυστυχώς, δεν είχα καλλιτεχνικό υπόβαθρο ή πρόσβαση σε επαγγελματική εκπαίδευση στη χώρα μου και δεν ήξερα κανέναν μέντορα φωτογραφίας. Έτσι, έπρεπε να μάθω τα πάντα μόνη μου. Απέκτησα όλες τις γνώσεις και την έμπνευσή μου μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις διαδικτυακές κοινότητες φωτογραφίας. Έμαθα μέσα από δοκιμές , απο λάθη και αναλύοντας την δουλειά άλλων φωτογράφων.
Όταν μπήκα στη φωτογραφία, πάλευα να βρω τον εαυτό μου για λίγο. Όπως πολλοί από εμάς, δοκίμαζα διαφορετικά είδη. Αλλά ήμουν σίγουρη για ένα πράγμα: ήθελα να κάνω κάτι που θα ήταν διαφορετικό από όλους τους άλλους. Όταν άρχισα να τραβάω ανθρώπους, ήθελα να κάνω κάτι άλλο πέρα από απλά πορτρέτα. Ήθελα να δείξω κάτι που δεν μπορούσε να δει ο καθένας, να προσθέσω μια ιστορία, να μεταφέρω μια ατμόσφαιρα και να δημιουργήσω μια συναρπαστική εικόνα. Έτσι άρχισα να πειραματίζομαι, να παίζω με διαφορετικούς φακούς και να δοκιμάζω τεχνικές, χρησιμοποιώντας στηρίγματα, επεξεργασία στο Photoshop και προσθέτοντας ειδικά εφέ στις φωτογραφίες μου. Ένα χρόνο αργότερα, άρχισα να δημιουργώ καλλιτεχνικά σουρεαλιστικά γυναικεία πορτρέτα, τα οποία έγιναν το προτιμώμενο είδος μου και σήμα κατατεθέν της δουλειάς μου.


-Πολλά από τα έργα σας είναι πολύ σουρεαλιστικά και μεταφορικά. Πώς μπορείτε να καταλήξετε σε έννοιες για τις φωτογραφίες σας;
-Η πρακτική μου στη φωτογραφία έχει να κάνει με την αφήγηση. Όλα ξεκινούν με την ιδέα. Για μένα, η φωτογραφία δεν έχει να κάνει μόνο με τη λήψη ευχάριστων εικόνων. Πρόκειται για μια ιδέα, μια παρατήρηση, μια συσχέτιση, ένα μήνυμα, μια διάθεση ή μια ατμόσφαιρα. Μερικές φορές είναι αφηρημένο και θέλω ο θεατής να χρησιμοποιήσει τη φαντασία του. Μερικές φορές είναι ένα ενδιαφέρον μείγμα συμβολισμού και συσχετισμών.
-Έχω πολλές ερωτήσεις σχετικά με την έμπνευση και πώς να βρεί κανείς ιδέες.
-Πιστεύω ότι η έμπνευση προέρχεται από μέσα. Πρέπει να τονώσετε την όρασή σας και θα αρχίσετε να βλέπετε περισσότερα πράγματα. Σκεφτείτε το ως μια εσωτερική βιβλιοθήκη οπτικής εμπειρίας που συλλέγετε με την πάροδο του χρόνου. Μόλις αρχίσετε να δημιουργείτε τον κατάλογο της έμπνευσής σας, μπορείτε να βασιστείτε σε διαφορετικές επιρροές, καλλιτέχνες και ιδέες για να βοηθήσετε να σκεφτείτε το δικό σας. Ακολουθώ πολλούς καλλιτέχνες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και περιηγούμαι συνεχώς στην τέχνη και την φωτογραφία. Στη συνέχεια, προσπαθώ να φανταστώ τα πράγματα με απροσδόκητους και αντισυμβατικούς τρόπους.
Η δημιουργικότητα είναι σαν ένας μυς που πρέπει να ασκήσετε. Μερικές φορές μικρά πράγματα και διαφορετικά στοιχεία γύρω μου μπορούν να πυροδοτήσουν μια ιδέα. Πολλές φορές, χτίζω μια συσχέτιση ή μια ιδέα γύρω από ένα από τα συστατικά της εικόνας, όπως η θέση, το στήριγμα, το μοντέλο, η ντουλάπα, τα μαλλιά / μακιγιάζ, η στάση, το φως, το χρώμα, το συναίσθημα κ.λπ.


-Τι είδους έρευνα κάνετε πριν την φωτογράφιση;
-Αρχίζω να οραματίζομαι την ιδέα μου για να κατανοήσω καλύτερα πώς πρέπει να μοιάζει και τι χρειάζομαι ειδικά για να το ζωντανέψω. Ένα σκίτσο είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να ξεκινήσετε. Οι πίνακες διάθεσης είναι ένας άλλος πολύ καλός τρόπος για να βρείτε αναφορές εικόνων και να μοιραστείτε τις ιδέες του έργου σας με την ομάδα σας για να βεβαιωθείτε ότι κατανοούν το όραμά σας και βρίσκεστε στην ίδια σελίδα. Μετά ψάχνω για το σωστό μοντέλο και ψάχνω για μια τοποθεσία. Προσπαθώ να πάω εκεί πριν το γύρισμα την ακριβή ώρα που σκοπεύω να φωτογραφίσω , να ελέγξω το σετ και τι πρέπει να προστεθεί. Αν γυρίζω στο στούντιο, που συνήθως είναι στημένο στο διαμέρισμά μου, θα φροντίσω να έχω όλο τον εξοπλισμό που χρειάζομαι. Αν τραβάω επί τόπου, ελέγχω το φυσικό φως πριν το γύρισμα. Πάντα φέρνω έναν πτυσσόμενο ανακλαστήρα μαζί μου και σκέφτομαι αν χρειάζομαι επιπλέον εξοπλισμό φωτισμού. Μετά αγοράζω, νοικιάζω ή φτιάχνω σκηνικά, κοστούμια, ρούχα. Μερικές φορές ψάχνω για άλλα πράγματα, όπως στυλίστες και μακιγιέρ, και τους προσεγγίζω με προτάσεις συνεργασίας. Είναι σημαντικό να σκεφτούμε εκ των προτέρων τι είδους επεξεργασία θα κάνω αργότερα στον υπολογιστή και αν πρόκειται να υπάρξει κάποια σύνθεση. Επιπλέον, σκέφτομαι ποια πρόσθετα στοιχεία χρειάζομαι. Τα σύνθετα υλικά είναι πάντα πιο εύκολο να γίνουν πιο ρεαλιστικά όταν η πλειοψηφία της εργασίας γίνεται στο πλατό.

-Πώς πήρατε την ιδέα να προσωποποιήσετε διαφορετικά ζητήματα κλιματικής αλλαγής με μοντέλα;
-Δουλεύω σε ένα είδος εννοιολογικού και σουρεαλιστικού επί τόπου κυρίως γυναικείας προσωπογραφίας. Νομίζω ότι είναι αυτό στο οποίο είμαι καλύτερη και αυτό για το οποίο είμαι γνωστη. Έτσι, ήταν φυσικό για μένα να εργαστώ σε αυτό το είδος για αυτό το έργο και να χρησιμοποιήσω το καλλιτεχνικό μου στυλ για να μεταφέρω τις ιδέες μου και να διαδώσω το μήνυμα. Χρησιμοποίησα μοντέλα ως αλληγορικά πρόσωπα και θέματα, στηρίγματα, κοστούμια και φυσικά τοπία της Ισλανδίας για να απεικονίσω και να εκπροσωπήσω συγκεκριμένα περιβαλλοντικά ζητήματα.
-Γιατί επιλέξατε να γυρίσετε το έργο στην Ισλανδία;
-Πάντα αγαπούσα τη φύση, και έμεινα έκπληκτη και γοητευμένη από την ομορφιά του πλανήτη μας. Έχω ταξιδέψει σε πολλά μέρη πριν, αλλά κανένα από αυτά δεν μπορούσε να συγκριθεί με αυτό που ένιωσα και είδα στην Ισλανδία. Η επίσκεψη στην Ισλανδία για πρώτη φορά είχε μεγάλο αντίκτυπο σε μένα και με έκανε να συνειδητοποιήσω ότι ο πλανήτης μας είναι εύθραυστος και η ομορφιά του μπορεί να εξαφανιστεί. Η σκέψη ότι η φύση επηρεάζεται και καταστρέφεται από το μεταβαλλόμενο κλίμα έγινε προσωπική, συγκλονιστική και ανησυχητική. Ήθελα να αιχμαλωτίσω και να διατηρήσω την απίστευτη ομορφιά της Ισλανδίας μέσα από την τέχνη μου όσο ακόμα μπορώ. Επίσης, η Ισλανδία έχει μερικά από τα πιο μοναδικά και ποικίλα τοπία στον πλανήτη, προσφέρει μια ποικιλία τοποθεσιών που ταιριάζουν στις ιδέες μου και ήταν ιδανικές για αυτό το έργο.

-Έχετε κάποια επερχόμενα έργα που μπορείτε να μας πείτε;
-Αυτή τη στιγμή θέλω πραγματικά να αρχίσω να δημοσιεύω πιο ενεργά στο κανάλι μου στο Youtube και να μοιραστώ περισσότερα σεμινάρια, συμβουλές και κόλπα λήψης και επεξεργασίας και πίσω από τα παρασκήνια.


Απαντήσεις