Φωτογράφος Απόστολος Γκρίνιας

Βιογραφικό

Ονομάζομαι Απόστολος Γκρίνιας και κατοικώ στην Κατερίνη. Έχω σπουδάσει  ελληνική φιλολογία και μουσική.  Η ενασχόληση με τη φωτογραφία ξεκινάει πιο εντατικά στα πρώτα χρόνια των φοιτητικών μου χρόνων κι από τότε και μέχρι σήμερα προσπαθώ να εξελίσσομαι με εξάσκηση και παρακολούθηση σεμιναρίων. Δουλεύοντας παράλληλα ως φιλόλογος και φωτογράφος συνειδητοποίησα ότι αυτό που με κάλυπτε περισσότερο δεν ήταν τίποτα από τα παραπάνω αλλά η φωτογραφία. Έτσι από το 2018 εργάζομαι σαν επαγγελματίας φωτογράφος  γάμου/βάπτισης. Παράλληλα το είδος φωτογραφίας που αγαπώ και με εκφράζει είναι αυτό της φωτογραφίας τοπίου.

Quarantine cityscapes

Τo project αυτό ξεκίνησε σαν ιδέα κατά τη διάρκεια της πρώτης καραντίνα του Μαρτίου αλλά ουσιαστική μορφή άρχισε να παίρνει τους τελευταίους μήνες που διανύουμε κατά τη δεύτερη φάση της καραντίνας. Η κατάσταση που ζούμε,  μου χάρισε ελεύθερο χρόνο καθώς σταμάτησε κάθε επαγγελματική μου δραστηριότητα στο χώρο του γάμου/βάπτισης. Επιπλέον, μου απαγόρευσε τις εξορμήσεις στη φύση και κατ’ επέκταση τη φωτογραφία τοπίου.

Η ανάγκη για δημιουργία όμως παρέμενε, οπότε σκέφτηκα ότι οι βόλτες στην πόλη θα ήταν μια καλή ευκαιρία να τη γνωρίσω καλύτερα, να πειραματιστώ, να προπονήσω τη ματιά και το κάδρο μου. Κάτι πρωτόγνωρο για μένα καθώς δεν είχα ασχοληθεί ποτέ με το street ή γενικότερα την απεικόνιση του αστικού τοπίου.

Επιπλέον, η καταγραφή της περιοχής που ζω ήταν πάντα κάτι που με ενδιέφερε , άλλωστε αυτός ήταν κι ο λόγος που το 2013 δημιουργήσαμε με άλλους δύο φίλους φωτογράφους το Pieria’s Photopaths. Στο φάκελο Quarantine Cityscapes θα βρείτε περισσότερες φωτογραφίες και μπορείτε να παρακολουθείτε το project το οποίο θα βρίσκεται σε εξέλιξη.

Εξοπλισμός

Canon 5Dmarkiii/ Canon 35mm f2 / Canon 50mm f1.4

Από την αρχή επέλεξα να κρατήσω τη μορφή του project όσο πιο απλή γίνεται. Η επιλογή και χρήση πολλών διαφορετικών φακών, συνήθως επιφέρει σύγχυση και σε αποσπά.  Γι ‘αυτό και επέλεξα να δουλέψω μόνο με ένα 50άρη φακό. Κατά τη διάρκεια του project κατάλαβα ότι για κάποια θέματα χρειάζομαι μια περισσότερο ευρυγώνια οπτική οπότε και επέλεξα να χρησιμοποιώ παράλληλα κι έναν 35αρη. Στη σύνθεση των κάδρων προσπαθώ να πετυχαίνω συμμετρία, ισορροπία και να χρησιμοποιώ δημιουργικά τις γραμμές.

Παρατήρησα ότι μέρα με τη μέρα εξελισσόταν ο τρόπος που το αντιμετώπιζα. Αρχικά, αποτύπωνα την πόλη καθαρά φωτογραφικά, τεχνικά με πολύ προσοχή στο κάδρο, τους κανόνες σύνθεσης παρατηρώντας περισσότερο σχήματα, χρώματα παρά κάποιο θέμα αυτό καθ’ αυτό. Τραβούσα τυχαία θέματα χωρίς μια κοινή θεματική. Βέβαια όλα εντάσσονταν στο γενικό πλαίσιο της αποτύπωσης της  έρημης πόλης την περίοδο που διανύουμε.

Στη συνέχεια όμως ανακάλυψα ότι η πόλη προσφέρει πολλές θεματικές. Ένα από τα θέματα που μου κέντρισαν το ενδιαφέρον καθώς παρατήρησα να υπάρχει έντονα στην πόλη είναι η παρουσία της ελληνικής σημαίας και των αρχαιοπρεπών συμβόλων. Παρατήρησα μια γενικότερη αναφορά στο παρελθόν μέσα από αυτά. Έτσι μέσα από την αρχική ιδέα προέκυψε και μια ακόμη φωτογραφική προσέγγιση της πόλης από μια διαφορετική σκοπιά.

Έμπνευση για όλο αυτό αποτέλεσαν σίγουρα οι φωτογραφίες του Νίκου Πρίπορα και της Όλγας Δείκου που φωτογραφίζουν στην Θεσσαλονίκη.

Επεξεργασία

Για την επεξεργασία των φωτογραφιών χρησιμοποιώ το Lightroom. Αφού προσαρμόσω κάποιο preset για να φέρω την φωτογραφία πιο κοντά στα χρώματα που ταιριάζουν στην αισθητική μου, προχωρώ σε μικρές παραμετροποιήσεις σε highlights/contrast και shadows.

Instagram @apo_green pierias_photopaths

Site apogreen.com

Related Articles

Reflections

Ονοματεπώνυμο: Μαίρη Κοντογιώργου Περιγραφή – Παρουσίαση του Project: Η ιδέα των αντανακλάσεων ήταν πάντα μια προσέγγιση που μου κέντριζε το ενδιαφέρον. Για αυτό τον λόγο…

H φωτογράφος προσωποποιεί τα τρομερά ζητήματα κλιματικής αλλαγής σε «2,5 δευτερόλεπτα».

Η καλλιτέχνης Anya Anti με έδρα τη Νέα Υόρκη χρησιμοποιεί την εννοιολογική πρακτική φωτογραφίας της για να εξερευνήσει νέες ιδέες και να φωτίσει διάφορα ζητήματα.…

Θωμάς Ζήσης

Ονοματεπώνυμο: Θωμάς Ζήσης Περιγραφή – Παρουσίαση του Project: Η φωτογραφία τραβήχτηκε ένα ανοιξιάτικο σούρουπο του Απριλίου. Η φωτογραφική μηχανή τοποθετήθηκε σε τρίποδα και η λήψη…

Απαντήσεις

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *